Svajigt blodsocker, mycket på jobbet och tidigt i säng

Kl är exakt 21.00 och jag ligger I sängen, redo att sova. Idag har det varit fullt ös på jobbet, vilket gjorde att mitt blodsocker svängde hit och dit, eller rättare sagt upp och ned. Efter jobbet lyckades jag ändå släpa min kropp till gymmet, som inte alls var så tomt på folk som det brukar vara när jag flexar ut från jobbet halv fyra. Jag antar att folk inte har haft tid eller ork att bryta sina nyårslöften än, men jag hoppas att de gör det snart så att jag får träna ifred... Hur som helst så var jag helt slut när jag kom hem. Fixade en god och mättande middag, trots att jag inte orkade, och receptet är hämtat från Vibeke Amdisens bok "Pigg och glad med raw food" som jag har tipsat om förut och som jag kommer tipsa om många gånger till. RawDiabetes ger er... (trumvirvel) ... Mexikanska bönrullar!
 
 
Dessutom tyckte jag lite synd om mig själv, tyckte att jag var värd nåt extra och tyckte att det skulle smaka mumma med lite vin så vi öppnade en flaska och tog ett glas. Nedanstående vin kan jag absolut rekommendera. Vi har köpt det flera gånger tidigare och det gör en fortfarande inte besviken.
 
 
Självklart gjorde jag tillräckligt med mat så att det räcker till lunchlåda imorgon, men istället för rullar blev det nån sorts sallad. Geggade ihop bönröran (som inte alls innehåller bönor, utan är baserad på solroskärnor) till lagom stora bollar istället för att servera den som nån slags färs, vilket är fallet i Amdisens recepjahaja såg dessutom nu, när jag förhandsgranskade inlägget, att jag råkade lägga upp bilden på just morgondagens lunchlåda istället för på bönrullarna. Klantigt, men jag orkar inte ändra på det nu. Är för trött. Godnatt.
 
 
 
 


Kommentarer
Tommy

Såg ju onekligen supergott ut det där! Hoppas morgondagen blir lite lugnare, och tack för senast :)

2013-02-20 @ 21:21:29
URL: http://www.brokenbearbrewing.com
Sara-Louise

Godnatt!

2013-02-20 @ 21:54:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rawdiabetes.blogg.se

Diabetes Rawfood Träning Livet

RSS 2.0