Färgglada saker, bovete och mycket att göra på jobbet

 
Så här kan en grön smoothie se ut innan den körs i vitamixern. Selleri, äpple, spenat, havtorn och spirulina. Vitamixer är en riktigt kraftig höghastighetsmixer som tom kan mala kaffebönor och krossa is. Ett riktigt bra köp, och tillverkaren lämnar 7 års garanti. VaknadmedMed lågt socker inatt igen och fick gå upp kl 03.30 för att äta lite russin och honung. Känner att jag måste få lite bättre koll på mina värden sent på kvällen så att jag inte ska behöva sjunka under natten. Känner att jag fortfarande ligger lite lågt och kommer nog behöva äta lite mer under förmiddagen. Kanske kan godsakerna på bilden nedan hjälpa till lite...
 
 
Det här är bland det godaste jag vet! Bovete, äpple, mandel, vanilj och kanel. Det mättar riktigt ordentligt eftersom bovete innehåller mycket protein. Både bovete och äpple innehåller en del kolhydrater, så jag ser fram emot morgonfikat. Den här veckan är det mycket att göra på jobbet. Jag har redan fått en hel del gjort, men idag behöver jag verkligen få tid till att slutföra en del projekt som jag har startat upp. Hoppas att det går att ordna Nu kär så många är sjuka. Själv känner jag mig frisk och kry, fast jag är riktigt trött idag efter att ha sovit dåligt ett par nätter. Den gröna smoothien och bovetet får hjälpa mig hitta energi idag. Ha en dyra dag alla!


Kommentarer
Carina

Hej.

Vad gör du med bovetet, blötlägger bara eller?

Svar: Hej Carina,
Jo, jag blötlägger bovetet. Det behövs minst en halvtimme, men enklast är att blötlägga över natten. Man måste se till att skölja bovetet ordentligt så att man får bort allt "slem" som bildas vid blötläggningen. Blanda sedan med lite mandel, äpple, russin eller mullbär, kanel och vanilj så har du ett gott mellanmål eller fen god frukost. Det går också att mixa bovetet med lite bär, dadlar och vatten så får du en smarrig "rawghurt".

Tack för att du kikade in på min blogg! Ha det braA,
Anders Tengdahl

2013-02-07 @ 11:34:10
Lotta

Vilken trevlig blogg,blir följare direkt :)

Kram Lotta

Svar: Hej Lotta,
Tack! Vad kul att du känner så! Jag ska kolla in din blogg också. Tack för att di tittade förbi och välkommen tillbaka!
Anders Tengdahl



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rawdiabetes.blogg.se

Diabetes Rawfood Träning Livet

RSS 2.0