En bra arbetsdag

 
Ibland känns det som att jag har världens bästa jobb. Jag har precis fått en tillsvidareanställning på daglig verksamhet i Partille efter att ha varit tjänstledig från mitt jobb i Göteborg i ett halvår. Jag jobbar som Stödpedagog och har musik, både i grupp och individellt, som specialuppdrag. Jag ska dessutom ta över visst dokumentationsansvar. Varje fredag är det allsång på eftermiddagen och jag tar emot önskemål inför nästa vecka efter varje sångstund. Den här veckan får Eminem, Carola, Janne Lucas, Astrid Lindgren, Whitney Houston, Ted Gärdestad och Magnus Uggla samsas om utrymmet. Och en turkisk artist som jag inte kommer ihåg namnet på. Så imorgon blir det allsång och diverse uppträdanden från arbetstagare som vill spexa lite. 
 
Jag har alltid jobbat oregelbundna arbetstider, och det är så skönt att ha bytt till att jobba måndag-fredag dagtid med alla helger och röda dagar ledigt. Dessutom påverkar det mitt blodsocker positivt eftersom det alltid är fika kl 9, lunch kl 12 och fika igen kl 14. Det innebär att jag kan äta var tredje timme och därmed har lättare att hålla blodsockret stabilt. Det fungerade inte på mitt förra jobb. Nu är jag på väg hem för att fixa käk, städa och ladda inför fredagen. 
 
Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rawdiabetes.blogg.se

Diabetes Rawfood Träning Livet

RSS 2.0