Träning, sauerkraut, dumplings och vin

 
Idag började dagen med lågt blodsocker (igen) och rawghurt. Det låga blodsockret beror på att jag ibland får lite panik när sockret ligger över 10, särskilt nu när jag nästan hela tiden ligger så bra, vilket gör att jag spruttar på med extra insulin. Förbränningen efter träningen hjälper sedan till lite extra att få ned sockret under natten. Hur som helst så gjorde det låga morgonvärdet att det kom en rekyl under förmiddagen och jag låg runt 16 ett par timmar före lunch. Det ordnade till sig och under eftermiddagen har jag legat bra. Jag tror att lunchen, en massa sauerkraut, har en insulinliknande effek på min kropp... Det känns i alla fall så.
 
På bilden ovan syns kommunhuset i Partille. Där i källaren tränar anställda inom kommunen gratis på gymmet, och det är dit jag brukar åka efter jobbet. Så även idag. Tränade rodd som uppvärmning och körde sedan core, armar och ben. Sockret låg stabilt runt 8 och jag kopplade ur pumpen under träningen.
 
Ikväll blir det faktiskt ingen RF till middag. Vi ska käka dumplings och ta ett glas vin till maten. Jag lever alltså efter mottot "ät och drick det din kropp vill ha", och idag är det ju faktiskt Lill-lördag. 
Så ha en trevlig Lill-lördag alla ni där ute!
 
Klutt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rawdiabetes.blogg.se

Diabetes Rawfood Träning Livet

RSS 2.0